2015. október 9., péntek

Hobbitokról és gyűrűkről

Én vagyok A Lány, Aki Végigvárja A Stáblistát. Szerencsére vannak még hasonló kattanással élő barátaim, így nagyon ritkán rángatnak ki emiatt a moziból. Mondjuk moziba is nagyon ritkán járok... Több minden miatt olvasom végig, az egyik ok az, hogy mindig azt gondoltam, hogy mekkora nagy dolog lehet egy nagy film stáblistáján szerepelni és én milyen büszke lennék magamra, hogy ott a nevem mondjuk a Best boy mellett, vagy lenne egy ilyen sor, hogy Akitől egyszer tollat kért Jeremy Irons, vagy valami ilyesmi. Szóval ha tetszett egy film, akkor egyszerűen jár mindenkinek, hogy elolvassam, akkor is, ha az ajtóban már a női főszereplő nevén is gondolkodnom kell. A másik ok a filmzene. A Hobbit-filmekről van véleményem, nem is rossz, bár nem sok összefüggést látok a könyvekkel és soha nem fogom megérteni, miért kell egy 2-300 oldalas meséből három egész estés filmet forgatni. Illetve dehogynem értem, csak inkább törli az agyam. Viszont az Ed Sheeran- féle filmzenénél nem sok szebbet hallottam az elmúlt években. Mivel épp kifelé tartottunk a moziból kivételesen, mert bosszantott, hogy nem a mesémet láttam a vásznon, meg kellett állni a lépcső alján és végighallgatni, itthon pedig rákeresni újra és újra. 
És ha már Hobbit, akkor néhány gyors asszociációval máris a gyűrűknél vagyunk. Gyűrűt viszonylag ritkán készítek. Kásagyöngyből nem fűzögetek, azt még mindig nem érzem az én asztalomnak, talán majd egyszer, ha megszáll valami végtelen türelem. Ezeket a bogyós gyűrűket nagyon szerettem én is és ti is, bár nem tegnapi darabok már. Lehet, hogy újra elő kéne vennem a gyűrűalapokat? Szintén nem tegnap csináltam és talán már mutattam is belőlük: néha, ha olyan kedvem van, kacérkodom az üveglencsével. Látványos, szép, és sokkal direktebb módon mesélnek a képek, mint az ásványok.
Mondjuk az imádott Párizsról, a szépséges pipacsmezőkről vagy épp Toscanáról, ahol még ugyan nem voltam soha, de miután a nem létező bakancslistámról Provence kipipálva (nem, Bubu, ez nem azt jelenti, hogy nem akarok többet arra menni, jövőre kapjuk el azt a levendulát!), egyszer jöhetne Toscana is. Aki pedig szeretné valamelyik gyűrűt, "tudja, hol lakom"! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése