2016. március 15., kedd

A Főnix Rendje

"A főnix mitikus tűzmadár, mely eredetileg az egyiptomi mitológia egyik teremtménye volt.
Legendái szerint a főnix 500, 1461 vagy 15 294 évig élt (attól függően, milyen eredetű forrásban olvasunk róla). Legismertebb leírása szerint a főnix gyönyörű vörös-arany tollazatú hím madár, mely élete végén fahéj-ágacskákból fészket épít, meggyújtja, és vele együtt porrá ég. A hamvakból ezután egy új, fiatal főnix születik, amely bebalzsamozza az öreg főnix maradványait egy mirhából készült tojásba, és eltemeti Héliopoliszban, a „nap városában”" -írja Wiki barátnőnk a főnixről. 
A főnixekhez való vonzódásom hasonló a kis hercegeshez, sokszor írtam már róla és sokszor készítettem főnixes ékszereket, könyvjelzőket is. A fő különbség a herceg és a főnix között talán az, hogy míg a kis herceges tetkó még mindig csak terv, a főnixem  idén már négy éves lesz és változatlanul imádom. 
Újra előkerültek a madarak, Meskán keresztül érkezett egy rendelés. Jó régen volt már az utolsó ilyen ékszer, abban sem voltam biztos, hogy van még ilyen madaram, de találtam... hasznos egy ilyen madárkeresés, egy csomó érdekes dolog a kezembe akad közben. :) Nem is emlékeztem, hogy vannak bőrvégeim, stoppereim, stopperfogók... van itt mivel játszani! 
De mutatom inkább, mi lett a madarakból! Egy kitűző és egy nyaklánc volt a kérés, a főnixhez méltóan valami tüzes összeállításban. 
 
 

Jáde, karneol,achát és szintetikus borostyán lett a "tűz", amiből a madarunk újjászületik. 
Remélem, tetszik majd a megrendelőnek és annak is, akinek ajándékba szánja! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése