2017. március 15., szerda

Freya

Freyáról először akkor hallottam, amikor ezermillió évvel ezelőtt az a kozmetikai cég, aminek a termékeit én is forgalmaztam, kihozott egy róla elnevezett új parfümöt. Fogalmam sincs, szerepel-e még a kínálatban, de úgy emlékszem, nagyon kellemes illata volt, talán egy-két üveggel magamra is fújtam annak idején. Nem, nem egyszerre.
A skandináv mitológia eléggé kívül esett (esik) azon a körön, amivel általában találkozom, bár néha fellángolok és akkor megkapargatom kicsit a felszínt vagy megnézek egy-két rész (évad...) Vikingeket, hogy képben legyek. 
Amit viszont évek óta tudok Freyáról (igen, a parfüm óta) az az, hogy a szépség és a szerelem istennője a skandináv mitológiában és hogy a germán nyelvekben neki szentelték a hét ötödik napját. Vagyis a német Freitag nem a frei melléknévvel áll összefüggésben, hanem Freya istennővel, ugyanúgy, ahogy az angol Friday vagy a holland Vrijdag. Egyébként van egy medálja, ami elreped, ha bosszús, ez a Brisingamen, amit egyszer Loki ellopott tőle, egy madártollból készült köpenye, amit fölvéve a viselője sólyommá változhat, egy aranyszőrű vaddisznója, a kocsiját két macska húzza (brrrrr...). Általában a kocsijával és a pajzsával ábrázolják. Azt hiszem, ez a pajzsos kép akadhatott be nekem valamikor, mert már akkor tudtam, hogy ez lesz a fülbevaló neve, mikor megérkezett ez a gyönyörű alap.
Önmagában is annyira szép, hogy nem akartam túlcsicsázni, így csak egy-egy unakit és jáspis került rá. 

Az unakit a napfonat és a szívcsakra kiegyensúlyozott  működésében segít, harmonizál, növeli a lelki békét, a tudatosságot, az önzetlenséget, elsimítja az ellentéteket.
Csak azokat a macskákat tudnám feledni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése